Zgłoszenia naruszeń prawa
25 września 2024 r. weszła w życie (z wyjątkiem uregulowań dot. zgłoszeń zewnętrznych) ustawa z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie. Służy ona wdrożeniu do polskiego porządku prawnego dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1937 z 23.10.2019 r. w sprawie ochrony osób zgłaszających naruszenia prawa Unii. Na tej podstawie, w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie im. Jana Pawła II w Zielonej Górze wdrożono zarządzenie nr 11/2025 Dyrektora Powiatowego Centrum Rodzinie im Jana Pawła II z dnia 30 czerwca 2025 w sprawie wprowadzenia "Procedury zgłoszenia naruszeń prawa i podejmowania działań następczych" w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie im. Jana Pawła II w Zielonej Górze, zwanej w dalszej części "Procedurą".
W Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie im. Jana Pawła II wyznaczono dwóch koordynatorów ds. zgłoszeń wewnętrznych. Niniejszych zgłoszeń wewnętrznych dotyczących naruszeń prawa zgodnie z § 3 ust. 5 "Procedury” można dokonywać pisemnie, za pośrednictwem:
- poczty tradycyjnej (przesyłek listowych), kierowanych na adres Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie im. Jana Pawła II, ul. Podgórna 5, 65 – 548 Zielona Góra, z dopiskiem na kopercie "Zgłoszenie Sygnalisty" zaadresowanej na jednego z wyznaczonych koordynatorów ds. zgłoszeń wewnętrznych.
- dedykowanej skrzynki poczty elektronicznej na adres: sygnalista@pcpr.powiat-zielonogorski.pl
Upoważnionymi osobami do przyjmowania zgłoszeń wewnętrznych są:
- Monika Rycej - Starszy Księgowy
- Magdalena Śliwińska - Inspektor
Załącznik do pobrania:
- Procedura zgłoszenia naruszeń prawa i podejmowania działań następczych w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie im. Jana Pawła II
- Wniosek zgłoszenia wewnętrznego naruszenia prawa